El dissabte 22 d'agost ens vam acomiadar de la Capella
jugant a lo bèstia, doncs la sessió va durar fins a les 22:30.
Va ser un matí d'estrena de jocs recentment trets del forn,
doncs ja a primera hora es va posar sobre la taula el temàtic
"redisseny" de Descent 2, Star Wars: Imperial Assault, traduït i publicat en castellà per Edge, i, a la
vegada, el Viceroy, un Kickstarter (pàgina d'autofinançament de projectes) que just pocs dies abans arribava als seus patrocinadors.
A Star Wars: Imperial Assault, un grup de rebels s'enfronten
a l'imperi, portat també per un dels jugadors (a aquest tipus de joc quasi
sempre li toca al propietari del joc fer de dolent, doncs és qui porta les
regles per la mà), dintre d'una mecànica de jocs de masmorres, on el tauler
modular canviarà cada partida, podent gaudir d'una campanya ja preparada, que,
juntament amb el col·lectiu seguidor d'Star Wars, segur que no triga a
ampliar-se a base d'aventures fetes pels fans del joc. És un joc, encara així,
molt ben disfrutable encara que no coneguis la saga de la Guerra de les galàxies,
doncs té un mecanisme de joc molt ben cuidat i que presenta tot un repte: a la
partida d'aquest dissabte, igual que a alguna anterior que vam poder gaudir
altres Amatents pocs dies abans, els rebels van guanyar a l'últim torn.
A altra taula va començar l'explicació del Viceroy i no van trigar
gaire a adonar-se compte que necessitarien més espai.
Viceroy és un joc de cartes que combina una mecànica de
subhasta secreta, a puny tancat, durant la primera fase, amb la construcció
d'una piràmide amb les cartes aconseguides a la fase anterior. A la fase de
subhasta es mostren tantes quatre, a les quals se les assignarà a cadascuna un
color. Cada jugador haurà d'escollir la gemma del color assignat a la carta que
l'interessi si la vol aconseguir i, en cas que hagi dos interessats a una mateixa
carta, o bé han de continuar la subhasta entre els jugadors
"empatats" fins a un màxim de tres torns, moment al qual, si es manté
l'empat, cap dels jugadors aconseguirà una carta però recuperaran tres gemmes,
o bé han de pactar si cadascú es queda una carta del color pel qual han pujat,
en cas que hi hagi dues cartes per aquell color, doncs les cartes que no les
compri cap jugador formaran part de la següent subhasta-. Una tercera
possibilitat durant la fase de subhasta és passar, de mode que s'aconseguiran
tres gemmes.
Posteriorment, amb les cartes aconseguides i les que ja es
tenien a la mà començarem a dissenyar la nostra piràmide, que podrà tenir una base tan gran com nosaltres desitgem
i que serà la que, al capdavall, ens donarà beneficis durant la partida i punts
de victòria al final.
La segona foto (amb la taula doble ja preparada) va ser tot
un preludi de què passaria posteriorment a la partida. Endivineu qui va
guanyar? No va ser l'única, per això, doncs el joc va agradar tant que es van
fer fins 3 partides durant tot el dia.
A altres taules es van començar partides dels coneguts
Catan i Stone Age, de Devir i Caylus.
Després de les primeres partides del matí, i quan ja s'apropava
l'hora de dinar, van començar a sortir jocs més curts, com el 21 Mutinies, Augustus,
Madame Ching i el Race for the Galaxy (amb el redisseny de Warhammer 40.000),
jocs que no és la primera vegada que veiem a les nostres sessions, però encara
va haver-hi temps per altra novetat: Discoveries, d'Asmodee.
21 Mutinies |
Madame Ching |
Race for The Galaxy versió Warhammer 40.000 |
Discoveries,
de Cédrick Chaboussit, tracta dels descobriments fets per Lewis i Clark a
Louisiana, Amèrica del Nord. Encara que comparteix temàtica amb el joc
Lewis & Clark, té unes mecàniques totalment diferents. Mentre que al Lewis
& Clark el motor són les cartes, a aquest joc hem de sel·leccionar daus de
la nostra reserva depenent de l'acció que vulguem realitzar. L'objectiu serà
completar rutes que ens donaran punts de victòria. També es podran aconseguir
diferents bonificacions i cartes de tribu, les quals ens proporcionaran noves
accions o bé milloraran les bàsiques.
La sessió, encara que no haver-hi la gran assistència a que
estem acostumats, es va omplir amb més de 15 jugadors durant el matí, i aquest
número es va mantenir o inclús augmentar a la tarda (quan, l'habitual, és que
afluixi una mica).
Ja a la tarda, es van gaudir moltes altres partides, encara
que estàvem tan engrescats jugant que no va haver-hi tantes fotos com al matí.
El redisseny de Sentinels of the Multivers, un joc col·laboratiu, es va tornar
a veure sobre la taula, a l'igual 7 Wonders, Horse Fever, Ligretto, Aviador
Loco, un altre cop Viceroy, i, potser el més espectacular visualment sobre la
taula, Mordheim, joc d'escaramusses basat en l'univers de Warhammer al qual diversos
jugadors estan fent una lligueta.
A última
hora (al volant de les 22:00), quan el sol s'havia amagat, i veient que encara
hi havien partides en curs, se'ns va ocórrer treure Le Passe Trappe per fer
temps, doncs les partides no acostumen a durar més de 5 minuts, i varis jugons
van quedar prendats del joc, fent partides per torns, fins i tot dient alguns
jugadors que seria una gran idea fer un torneig d'aquest joc, el que no deuen
saber és que ja portem dos tornejos :P
Segur que a la pròxima LNMCMLDJ no en
falten!
La sessió va finalitzar al voltant de les 22:30, allargant
el seu horari una mica més de l'habitual, però sense dubte, La Capella mereixia
aquest acomiadament.
Publica un comentari a l'entrada