22 d’abril de 2014

Crònica 47a Sessió (19-04-2014)

0 comentaris
 
Un cop més hem gaudit d'una altra Sessió Amatent. Aquesta ha coincidit amb ple pont de Setmana Santa, fet que ha propiciat per parts iguals l'absència d'Amatents que estaven de vacances o amb compromissos personals degut a la festivitat com l'aparició d'altres Amatents que normalment no poden assistir per treballar o tenir altres obligacions. Així doncs, i davant la sorpresa de les nostres previssions, vam aconseguir ser gairebé una trentena de persones, xifra molt engrescadora si tenim en compte les dates en què s'ha desenvolupat:



La gran novetat al Club (tot i que pórta força mesos a la venta) ha estat jugar a l'expansió del Lords of Waterdeep: Scoundrels of Skullport. Al joc bàsic li afegueix uns tokkens de corrupció que compten negativament a final de la partida. Contra més tokens d'aquests s'han jugat, més valor negatiu tindran al final, per lo que val la pena tenir-ne si el seu valor és baix però no gens si el seu valor és alt! Generalment aquests tokens es guanyen a unes noves caselles que incorpora l'expansió que et proporciona multíssims recursos, per això que sigui tan temptatiu agafar-ne. Noves missions de Lords (com escollir un sols tipus de missió i que et puntui 6 punts per cada missió assolida en comptes de 4, l'inconvenient és que només ha de ser d'un tipus i no de dos però la part bona és que puntua 2 punts més per missió feta), així com noves cartes d'intriga que no només afecten als tokens de corrupció. La conclusió és que malgrat el joc bàsic està molt i molt bé, l'expansió millora el joc fent que sorgeixin nous plantejaments. Va agradar molt. Assenyalar que vam jugar amb la còpia d'en Quim que té meeples d'una comanda que es va fer en el seu dia a la BSK i que ajuda encara més a indentificar als guerrers pel què són. Així de bé llueixen:





I una altra cosa mai vista fins ara a una sessió oficial del Club Amatent, i sorpren per la quantitat de fans que té entre els seus membres, és la primera partida a una sessió oficial del mític Arkham Horror. Aquest és un joc cooperatiu ambientat en les novel·les de H.P. Lovecraft, on un primigeni amenaça en nèixer i sembrar el caos, el pànic i la destrucció al món. Abans que això passi cal tancar un seguit de portals interdimensionals, amb el hàndicap que aniran apareixent petits monstres i seguidors de Cthulhu que ens faran la guitza i, sobretot, ens faran perdre la cordura i la salut. El gran atractiu d'aquest joc està, a més de jugar en equip i la seva ambientació i temàtica, en les cartes, que tenen un texts que et fan sentir l'atmòsfera de la situació. Tirar daus i repetir tirades gastant lupes és una de les coses més mítiques d'aquest joc:




I un altre joc que no havien jugat fins ara és el Saboteur 2, és a dir, el joc bàsic amb l'expansió. S'incorporen nous tipus de personatges i uns miners de diferents equips que encara fa més enrevessat aquest divertit i caòtic joc de sospites i construcció d'excavacions de mina, amb el seu component de puteig en forma de sabotatge. A més a més, hi ha noves cartes de mina i noves cartes d'accions (com una que et permet mirar el rol ocult d'un jugador, o una altra que et permet robar una pepeta a final de la ronda, etc). Una expansió molt necessària que enriqueix el joc i que va molt bé sobretot quan n'has jugat moltes partides:




I no podia faltar la recent novetat de Devir: Gardens. Joc que ha agradat molt al club i que ja té els seus adeptes. Aquest cop el vam jugar amb la modalitat 2 vs. 2, que és molt més enriquidora que la de 1 vs. 1 vs. 1 vs. 1. A més a més d'anar construint paterres del teu color i putejar als rivals, has de mirar de facilitat les coses al teu company d'equip (ja que no li pots tancar un paterre del seu color, però sí el pots ajudar a que li facin falta menys llosetes per a què el tanqui ell), i també un cop has aconseguit els teus paterres has d'anar putejant als rivals mentre esperes que el company faci els paterres que li falten. En fi, ja veieu que és un joc de regles senzilles però amb molta estratègia.



Mai deixarem de maravellar-nos amb jocs provinents de Kickstarter com és el cas del curiós What's He Building in There?, un joc de gestió de recursos on hem d'anar construint un pla malèfic amb un invent tan devastador com absurd (però que ens farà guanyar una fortuna o, simplement, fama), alhora que contruim un mètode per fugir un cop haguem fet la malifeta. Tot això queda dins d'un pla abstracte, ja que el joc va de col·locar uns agents a les diferents accions del taulell i proveïr-se del necessari per anar avançant punts de victòria i millores que ens permetran fer més coses. Una de les coses curioses és que pots obtenir el recurs o millorar-lo, i això ho decideix el jugador que abans es col·loca a la carta del material, per lo qual la resta han d'intuïr què farà el primer. També està bé el fet que hi hagi invents que primer un els construeix i després els altres han de pagar la patent, la qual cosa altera els requissits per obtenir-lo. Amb tot això tenim un joc que combina el caos amb el anar prevenint què succeirà i quants torns necessitarem. Un joc ben aconseguit:





I la resta de jocs de ben segur que ja us sonen, com és el cas de Carcassonne: Edición Invierno, Dungeon Raiders, Takenoko, Carrera de Tortugas, Tarta de monstruos, Fast-Trappe, Takenoko, etc.








I fins aquí la crònica d'aquesta quinzena. Ens veïem a la següent!!!

usuari/s connectats