31 d’agost de 2015

Crònica 82a Sessió (22-08-2015)

0 comentaris
 
El dissabte 22 d'agost ens vam acomiadar de la Capella jugant a lo bèstia, doncs la sessió va durar fins a les 22:30.


Va ser un matí d'estrena de jocs recentment trets del forn, doncs ja a primera hora es va posar sobre la taula el temàtic "redisseny" de Descent 2, Star Wars: Imperial Assault, traduït i publicat en castellà per Edge, i, a la vegada, el Viceroy, un Kickstarter (pàgina d'autofinançament de projectes) que just pocs dies abans arribava als seus patrocinadors.





A Star Wars: Imperial Assault, un grup de rebels s'enfronten a l'imperi, portat també per un dels jugadors (a aquest tipus de joc quasi sempre li toca al propietari del joc fer de dolent, doncs és qui porta les regles per la mà), dintre d'una mecànica de jocs de masmorres, on el tauler modular canviarà cada partida, podent gaudir d'una campanya ja preparada, que, juntament amb el col·lectiu seguidor d'Star Wars, segur que no triga a ampliar-se a base d'aventures fetes pels fans del joc. És un joc, encara així, molt ben disfrutable encara que no coneguis la saga de la Guerra de les galàxies, doncs té un mecanisme de joc molt ben cuidat i que presenta tot un repte: a la partida d'aquest dissabte, igual que a alguna anterior que vam poder gaudir altres Amatents pocs dies abans, els rebels van guanyar a l'últim torn.

A altra taula va començar l'explicació del Viceroy i no van trigar gaire a adonar-se compte que necessitarien més espai.




Viceroy és un joc de cartes que combina una mecànica de subhasta secreta, a puny tancat, durant la primera fase, amb la construcció d'una piràmide amb les cartes aconseguides a la fase anterior. A la fase de subhasta es mostren tantes quatre, a les quals se les assignarà a cadascuna un color. Cada jugador haurà d'escollir la gemma del color assignat a la carta que l'interessi si la vol aconseguir i, en cas que hagi dos interessats a una mateixa carta, o bé han de continuar la subhasta entre els jugadors "empatats" fins a un màxim de tres torns, moment al qual, si es manté l'empat, cap dels jugadors aconseguirà una carta però recuperaran tres gemmes, o bé han de pactar si cadascú es queda una carta del color pel qual han pujat, en cas que hi hagi dues cartes per aquell color, doncs les cartes que no les compri cap jugador formaran part de la següent subhasta-. Una tercera possibilitat durant la fase de subhasta és passar, de mode que s'aconseguiran tres gemmes.

Posteriorment, amb les cartes aconseguides i les que ja es tenien a la mà començarem a dissenyar la nostra piràmide, que podrà  tenir una base tan gran com nosaltres desitgem i que serà la que, al capdavall, ens donarà beneficis durant la partida i punts de victòria al final.

La segona foto (amb la taula doble ja preparada) va ser tot un preludi de què passaria posteriorment a la partida. Endivineu qui va guanyar? No va ser l'única, per això, doncs el joc va agradar tant que es van fer fins 3 partides durant tot el dia.

A altres taules es van començar partides dels coneguts Catan i Stone Age, de Devir i Caylus.




Després de les primeres partides del matí, i quan ja s'apropava l'hora de dinar, van començar a sortir jocs més curts, com el 21 Mutinies, Augustus, Madame Ching i el Race for the Galaxy (amb el redisseny de Warhammer 40.000), jocs que no és la primera vegada que veiem a les nostres sessions, però encara va haver-hi temps per altra novetat: Discoveries, d'Asmodee.

21 Mutinies
 



Madame Ching
Race for The Galaxy versió Warhammer 40.000
 


Discoveries, de Cédrick Chaboussit, tracta dels descobriments fets per Lewis i Clark a Louisiana, Amèrica del Nord. Encara que comparteix temàtica amb el joc Lewis & Clark, té unes mecàniques totalment diferents. Mentre que al Lewis & Clark el motor són les cartes, a aquest joc hem de sel·leccionar daus de la nostra reserva depenent de l'acció que vulguem realitzar. L'objectiu serà completar rutes que ens donaran punts de victòria. També es podran aconseguir diferents bonificacions i cartes de tribu, les quals ens proporcionaran noves accions o bé milloraran les bàsiques.

La sessió, encara que no haver-hi la gran assistència a que estem acostumats, es va omplir amb més de 15 jugadors durant el matí, i aquest número es va mantenir o inclús augmentar a la tarda (quan, l'habitual, és que afluixi una mica).


Ja a la tarda, es van gaudir moltes altres partides, encara que estàvem tan engrescats jugant que no va haver-hi tantes fotos com al matí. El redisseny de Sentinels of the Multivers, un joc col·laboratiu, es va tornar a veure sobre la taula, a l'igual 7 Wonders, Horse Fever, Ligretto, Aviador Loco, un altre cop Viceroy, i, potser el més espectacular visualment sobre la taula, Mordheim, joc d'escaramusses basat en l'univers de Warhammer al qual diversos jugadors estan fent una lligueta.








A última hora (al volant de les 22:00), quan el sol s'havia amagat, i veient que encara hi havien partides en curs, se'ns va ocórrer treure Le Passe Trappe per fer temps, doncs les partides no acostumen a durar més de 5 minuts, i varis jugons van quedar prendats del joc, fent partides per torns, fins i tot dient alguns jugadors que seria una gran idea fer un torneig d'aquest joc, el que no deuen saber és que ja portem dos tornejos :P 

Segur que a la pròxima LNMCMLDJ no en falten!



La sessió va finalitzar al voltant de les 22:30, allargant el seu horari una mica més de l'habitual, però sense dubte, La Capella mereixia aquest acomiadament.

usuari/s connectats